טכנולוגיית LED לתאורה לבית ולתעשייה

שימושי נורות LED למאור

תאורת LED נותנת מענה חסכוני ועיצובי למבנים תעשייתיים, ציבוריים ולשימוש ביתי. מבנה וגמישות מערכי LED מאפשרים את שילובם בגדלים, בצבעים ובמיקומים שונים על פי הצרכים הפונקציונליים והעיצוביים של המתחם. תאורת LED יכולה לתת מענה למוזיאונים וגלריות, למלונות, בתי חולים, משרדים, מחסנים, מפעלי תעשיה, למבנים עם תקרות גבוהות, למגרשי חניה ובבתים פרטיים.

בשל ההתאמה של נורות LED למתחים נמוכים, השימוש בהם מתאים גם לשימוש בסביבה חיצונית לתאורת רחוב וגינה ולכלי רכב.

למה דווקא תאורת LED?

  • בטיחות – הדבר הראשון שמרתיע את רוב האנשים לגבי נורות הוא שהן שבירות. חשוב לדעת שמנורות מסוג LED לא כוללות חלקים מזכוכית ולכן הן לא יושפעו מטלטולים והן אינן שבירות. בנוסף, הנורה פועלת על זרם נמוך מאוד ולא פולטת חום
  • חיסכון – חסכון משמעותי בעלויות החשמל לעומת התאורה הרגילה. החיסכון יכול להגיע לשישים, שבעים ואף שמונים אחוזים בהשוואה אל נורת הליבון ונורות פלורסנט.
  • אורך חיים – נורת LED מחזיקה מעמד ליותר מחמישים אלף שעות של עבודה, כלומר כשבע שמונה שנים של נורה רגילה ולעיתים יכולה להגיע למאה אלף שעות.
  • ידידותית לסביבה – נורות הLED אינן פולטות קרינה ולכן הן נחשבות ירוקות, קרי, ידידותיות לסביבה.
  • אפשרויות השפעה על חלל – יש אפשרות לבחור תאורת LED שמאירה בצורה חזקה וישירה חללים גדולים בבית או תאורה עקיפה ליצירת אווירה או תאורה ממוקדת שמבליטה אזורים מסוימים בבית
  • עיצוב – תאורה יפה המספקת אור אחיד. ניתן לבחור נורות מעוצבות שונות ולהתאים לחלל הרלוונטי בבית, במשרד או בעסק. המושג 'עיצוב דקורטיבי' כבר מזמן טבוע בכל הקשור אל תאורת LED.

שדרוג מערכות התאורה הקיימות ל"תאורה ירוקה"

פיתוח תאורת LED להספקים רגילים והספקים גבוהים מאפשר לשדרג ולהחליף מנורות כספית, נורות פלואורסצנט ונורות ליבון לטכנולוגיה החדשה.  

התקני תאורת LED אינם דורשים התקנות מיוחדות, מתחברים ישירות לחיבורי התאורה הקיימים ונותנים את אותם הספקי אור בפחות חשמל (כ 60% בצריכה) ועם אורך חיים גדול משמעותית (כ 50,000 שעות), המביא גם לחיסכון בעלויות התחזוקה. אמנם ההשקעה הראשונית מעט גבוהה אולם משתלמת בסופו של דבר.

מנורה הסטנדרטית מפזרת את האור בזווית של 360 מעלות ועוצמת האור המגיעה לרצפה בפועל הנה רק 55% מהעוצמה הנוצרת. מנורת LED היא כיוונית וזווית ההארה שלה צרה, כך שניתן להגיע לנצולת אור גבוהה הרבה יותר (קרוב ל 100%)

במנורה הסטנדרטית נוצר גם אור בלתי נראה – אינפרה אדום ואולטרה סגול ורק 50% הוא אור נראה. בתאורת LED האור הוא מונו כרומטי ורק באורך גל האור הנראה.

לדוגמא:
מנורת LED של W120 צורכת רק 30% מצריכת החשמל של מנורה רגילה ועוצמת האור שלה ב 40% יותר חזקה, כלומר לאותה עוצמת אור מנורת LED תצרוך רק 22% מצריכת החשמל של מנורה רגילה.

פרויקטים של מערכות תאורת LED לדוגמא:

  • מערכת ויסות רמות תאורה על פי רמות אור חיצוניות – תכנון והחלפת מערך התאורה ממנורות כספית ל LED בבית דפוס גדול. מערך תאורת הLED כלל ספקי כוח המתאימים לLEDים ואפליקציה ייחודית המשנה את רמת התאורה מתאורה חלשה המשתלבת עם אור היום לתאורה חזקה יותר בשעות הערב והלילה, ועל ידי כך לשמור על רמת תאורה קבועה בסביבת עבודה שבה הראות הינה קריטית, ביעילות גבוהה ועם חסכון באנרגיה.
  • מערכת ויסות רמות תאורה לפי אזורי שהיית עובדים – תכנון מערך תאורת LED בגובה 15מטר למחסן חלפים גדול, להבטחת תאורה הומוגנית ומספקת לאזורים השונים במחסן. המערך כלל חיישנים אשר הפעילו את התאורה באופן סלקטיבי לפי האזורים בהם שהו העובדים ובכך אפשרה חיסכון משמעותי נוסף בחשמל.
  • מערכת תאורה מותאמת אווירה – תכנון תאורה לאנדרטת הנצחה הכוללת שינויים בעוצמה ובצבע התאורה על פי הגדרות המעצב, להתאמה לאווירה הנדרשת במקום.
  • תכנון תאורה לבריכת שחייה המותאמת להתקנה והפעלה מתחת למים
  • תכנון תאורת LEDים נסתרת המשולבת בריהוט ובמבנה – עבור ארונות מטבח, תקרות וקירות גבס מעוצבים
  • תכנון תאורת LEDים מתכווננת לחדרי משפחה עם החלפת צבעים על פי מצב הרוח והפעילות
  • תכנון תאורת LEDים לרכבים – עבור מיניבוסים לפי התאמה אישית