תכנון תאורה לבית

חללי הבית מושפעים במידה רבה מהתאורה בו. חשוב לתכנן את סוג התאורה והמיקום של התאורה בהתאם לאופי החלל בו היא אמורה להיות מותקנת, האווירה שרוצים לייצר ותפקיד התאורה בחדר.לדוגמא, הסלון הוא אחד החלקים החשובים של כל בית. מתחם הסלון משמש למפגשים חברתיים, משפחתיים ומשמש חלון הראווה של הבית והמשפחה. על מנת להפוך את השהות בו לנוחה, מהנה ומפנקת חשוב להשקיע חשיבה בתכנונו ובתכנון מערך התאורה שבו.תאורה יכולה לשנות את האווירה והנראות של חלל מקצה לקצה. ניתן להחליט להאיר חלקים שונים מהריהוט בחדר על ידי תאורת LED ולהשוות לחדר מראה קסום ומיוחד. אפשר להתקין שורה חבויה של נורות קטנות שיאירו את הרצפה או אזורים מסוימים של החלל וליצר אפקט ייחודי ומעניין.תאורה משפיעה על המראה של החדר ויכולה לספק בקלות אשליה של חלל גדול גם אם הוא קטן ועוד.

תכנון מערך התאורה:

כדי להפיק את המקסימום מתאורת LED חשוב לפנות אל מומחים בתחום אשר יוכלו להציג את כל האפשרויות העומדות בפניכם. חברת ארוטק מציעה תכנון מקצועי ויעיל של תאורת LED לבית עם אספקה של כל גופי התאורה הנחוצים.

  • התאמת מאפיינים – לכל סלון יש מבנה ומאפיינים ייחודיים משלו שיש לקחת בחשבון בעת תכנון גופי תאורת LED. מומלץ להתחשב בכמות אור טבעי בחלל תוך שימת לב לאזורים יותר חשוכים, באילו שעות ובאילו חלקים של החדר יהיה צורך בתאורה מלאכותית, להתחשב בגובה תקרה וכן בנישות ופינות שרוצים להבליט או לטשטש ובצבע הקירות. כמובן, יש גם להתחשב בתשתיות חשמל קיימות ובמידת הצורך להתאימן.
  • התאמת צרכים – יש לתכנן גופי תאורה בהתאם לצרכי השימוש בחלל כגון צפייה בטלוויזיה, קריאה, עבודת מחשב וכתיבה, שינה, הסבה ואירוח. כמו כן, יש לבחון לא רק היבטים פרקטיים אלא גם אסטטיים במטרה ליצור במרחב אווירה מבוקשת, ייחודית, מזמינה ונעימה.
  • עלות חשוב להחליט מה התקציב אותו אתם מייעדים לקניית תאורה לסלון. נושא זה הנו קריטי בעיקר אם מדובר על פרויקט עיצוב ובינוי כולל אשר מערך התאורה הנו רק חלק ממנו. בחישוב העלות מומלץ לקחת בחשבון גם את עלות התכנון וההתקנה אך גם את עלויות התחזוקה והחשמל הצפויות בהמשך.
  • סוג נכון להיום יש סוגים רבים של אפשרויות תאורת LED לבית. חלק מהאפשרויות הן תאורה נסתרת, תאורת תקרה, גופי תאורה תלויים או שקועים, תאורה לקירות והרשימה עוד ארוכה.